Asistență socială
Alocaţia pentru susţinerea familiei
Familiile care au în îngrijire copii, cu un venit net pe membru de familie de până la 530 lei, care îndeplinesc şi alte condiţii referitoare la bunurile materiale aflate în posesie, precum şi la frecventarea de către copiii de vârstă şcolară a cursurilor, pot solicita primăriei de domiciliu acordarea alocaţiei pentru susţinerea familiei.
Alocaţia pentru susţinerea familiei este un beneficiu social selectiv, care se acordă prin testarea mijloacelor de trai şi este reglementat de Legea nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, modificată şi republicată.
Cuantumurile se stabilesc în raport cu tipul familiei, veniturile realizate şi numărul de copii îndreptăţiţi să beneficieze.
Acte necesare în vederea întocmirii dosarului de alocaţie pentru susţinerea familiei (ASF), care se acordă pentru familii cu copii în intreţinere şi un venit net lunar de până la 530 lei/membru de familie
– Cărţi/buletine de identitate ale părinţilor (copie şi original);
– Certificatul de căsătorie (copie şi original);
– Certificatele de naştere ale copiilor şi cartea de identitate/buletinul pentru copii de peste 14 ani (copii şi original);
– Hotărâre judecatorească definitivă de divorţ, certificat de deces sau adeverinţă de la Penitenciar pentru soţul arestat, dacă este cazul (copie şi original);
– Hotărâre judecătorească definitivă de incredinţare a copiilor, hotărâre pentru instituirea unei măsuri de ocrotire a copilului, unde este cazul (copie şi original);
– Adeverinţe privind venitul net/cupoane de pensie/ajutor şomaj, pentru luna anterioară depunerii cererii. In adeverinţele de salariat, este necesar să se menţioneze salariul net pentru luna anterioară depunerii cererii, cu precizarea dacă se beneficiază sau nu de bonuri de masă, inclusiv valoarea acestora;
– Cupon pensie de intreţinere, dacă este cazul;
– Adeverinţe de elev cu precizarea numărului de absenţe nemotivate din ultimul semestru şcolar incheiat, nota la purtare şi menţiunea repetă/nu repetă; dacă repetă, se va menţiona motivul, iar in caz de motiv medical, se va ataşa copie după certificatul/documentul medical;
– Certificat de atestare fiscală de la Finanţele Publice Locale (de domiciliu), pentru ambii soţi/parteneri şi copiii adulţi necăsătoriţi, care locuiesc cu familia;
– Adeverinţa de la Registrul agricol, pentru ambii soţi/parteneri şi copii adulţi necăsătoriţi, care locuiesc cu familia;
– Certificat de încadrare in grad de handicap (copie şi original), dacă este cazul;
– In cazul uniunii consensuale/concubinaj, se vor prezenta şi documente referitoare la partener;
Condiţii de acordare stimulent educațional:
Stimulentul educaţional se acordă familiilor cu un venit lunar mai mic de 284 de lei pe membru de familie (2 x Venitul Minim Garantat pentru o persoană singură) și este condiționat de prezența zilnică a copiilor, la grădiniţă. Se acordă un tichet social pentru grădiniță de 50 de lei lunar, pentru perioada septembrie – iunie a anului şcolar.
Documente necesare:
– cerere – declaraţie pe proprie răspundere însoţite de actele doveditoare privind – componenţa familiei, precum şi a veniturilor realizate de către membrii săi;
–dovada înscrierea/frecventarea activităţilor organizate de grădiniţă- documentele prin care se stabileşte componenţa familiei:
a) copie certificatele de naștere ale copiilor aflați în întreținerea familiilor defavorizate;
b) copie certificatul de căsătorie;
c) copie hotărârea judecătorească de încredințare în vederea adopției, potrivit legii;
d) copie hotărârea judecătorească de încuviințare a adopției, potrivit legii;
e) dispoziția conducătorului direcției generale de asistență socială și protecția copilului sau hotărârea comisiei pentru protecția copilului ori a instanței de judecată, după caz, pentru măsura plasamentului; hotărârea judecătorească de instituire a tutelei sau, după caz, dispoziția autorității tutelare, potrivit legii;
f) hotărârea judecătorească prin care soțul/soția este declarat/declarată dispărut/dispărută;
g) hotărârea judecătorească prin care soțul/soția este arestat/arestată preventiv pe o perioadă mai mare de 30 de zile sau execută o pedeapsă privativă de libertate și nu participă la întreținerea copiilor;
h) după caz, alte acte doveditoare privind componența familiei.
2. Acte de venit:
– adeverinţe cu salariul net şi cu menţiunea dacă sunt primite tichete de masă, precum şi valoarea lor.
– cupoane de pensie,
– cupoane de ajutor de şomaj,
– mandate poştale de plată, extrase de cont, decizii ori dispoziţii de stabilire a dreptului, etc.
ACTE NECESARE DOSAR COMISIE DE ORIENTARE ȘCOLARĂ
– cererea părintelui/ tutorelui legal adresată Comisiei de orientare şcolară şi profesională (tip);
– copie acte de identitate copil/ elev/ tânăr (certificat de naştere/ C.I.);
– copii ale actelor de identitate ale părinților/ reprezentantului legal;
– copia documentului prin care se face dovadacă persoana care semnează cererea este reprezentantul legal al copilului, de ex. hotărâre a instantei sau hotărâre a comisiei pentru protecția copilului;
– ancheta socială de la SPAS/ asistenții sociali din primării
– fișă medicală sintetică de la medicul de familie (tip)
– certificatul medical tip A5 de la medicul de specialitate
– fișă de evaluare psihologică (tip)
– fişă psihopedagogică (tip)
– copia foii matricole/ adeverință care atestă înscrierea copilului în unitatea de învățământ
– copia ultimului certificat de orientare şcolară şi/sau profesională (dacă este cazul).
– alte documente în copie (Certificatul de incadrare in grad de handicap cu plan de recuperare, sentințe de divorț, bilete de ieșire din spital, etc. )
Pentru familiile definite la art. 2 care au în întreţinere copii, la stabilirea venitului net lunar al familiei, în condiţiile alin. (1), se ia în calcul cuantumul alocaţiei de stat pentru copii stabilit înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 125/2015 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 65/2014 pentru modificarea şi completarea unor acte normative. (alineat introdus prin art. unic din O.U.G. nr. 25/2015, în vigoare de la 30 iunie 2015 până la 31 decembrie 2015)
LISTA BUNURILOR CE CONDUC LA EXCLUDEREA ACORDĂRII AJUTORULUI SOCIAL/ALOCAȚIEI PENTRU SUSȚINEREA FAMILIEI/AJUTOR DE ÎNCĂLZIRE A LOCUINȚEI
Formulare tip Asistență Socială
Rapoarte de activitate: