Buletin informativ
Lista prestatorilor de servicii funerare de la nivelul comunei Grivița
BULETIN INFORMATIV
publicat în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public
Asigurarea accesului la informaţiile de interes public, conform prevederilor Legii nr. 544/2001, se face din oficiu sau la cerere, prin intermediul compartimentului registratură:
telefon: 0235424744
e-mail: grivita@vs.e-adm.ro
adresa: sat Grivița, str. Stroe Belloescu, nr. 77, comuna Grivița, județul Vaslui
site: www.grivitavs.ro
Conform art.5 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, autoritatile si institutiile publice au obligatia să publice şi să actualizeze anual un buletin informativ care va cuprinde următoarele informatii de interes public:
a) actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea autoritatii sau institutiei publice;
b) structura organizatorica, atributiile departamentelor, programul de audiente al autoritatii sau institutiei publice, programul de functionare
c) numele si prenumele persoanelor din conducerea autoritatii sau a institutiei publice si ale functionarului responsabil cu difuzarea informatiilor publice:
d) coordonatele de contact ale autoritatii sau institutiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail si adresa paginii de Internet:
e) sursele financiare, bugetul si bilantul contabil;
f) programele si strategiile proprii;
g) lista cuprinzand documentele de interes public;
h) lista cuprinzand categoriile de documente produse si/sau gestionate, potrivit legii;
i) modalitatile de contestare a deciziei autoritatii sau a institutiei publice in situatia in care persoana se considera vatamata in privinta dreptului de acces la informatiile de interes public solicitate.
a) Actele normative care reglementează activitatea Comunei Grivița
– Constituția României, republicată;
– Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);
– Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată cu modificările şi completările ulterioare
– Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
– H.G. nr. 123/2002 privind aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii 544/2001;
– Legea nr. 53/2003 privind codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare;
– O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
– H.G. nr. 1723/2004 privind aprobarea Programului de măsuri pentru combaterea birocrației în activitatea de relații cu publicul, cu modificările şi completările ulterioare;
– Ordinul nr. 600/2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;
– Legea Contabilităţii nr.82/1991, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legea – cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;
– OMFP nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor institutţilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legea nr. 10 /1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legea nr. 101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
– O.G. nr. 21/2002 privind gospodăria localităţilor urbane si rurale, cu modificările şi completările ulterioare;
– O.G. nr. 2 /2001 privind regimul juridic al contravențiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
– O.G. nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legea nr. 287/2009 privind Codul Civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice cu modificările şi completările ulterioare;
Legislația poate fi consultată aici: http://legislatie.just.ro
– Hotărârea Consiliului local al Comunei Grivița nr. 40 din 30.07.2021 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al aparatului de specialitate al primarului comunei Griviţa;
– Hotărârea Consiliului local al Comunei Grivița nr. 89 din 20.12.2024 pentru aprobarea organigramei, a numărului de posturi și a statului de funcții pentru aparatul de specialitate al primarului comunei Grivița, județul Vaslui.
Hotărârile consiliului local pot fi consultate la rubrica: monitorul oficial local/registrul pentru evidența hotărârilor autorității deliberative
b) Structura organizatorică, atribuții, programul de funcționare, programul de audiențe
Organigrama institutiei:
– Hotărârea Consiliului local al Comunei Grivița nr. 89 din 20.12.2024 pentru aprobarea organigramei, a numărului de posturi și a statului de funcții pentru aparatul de specialitate al primarului comunei Grivița, județul Vaslui.
Hotărârile consiliului local pot fi consultate la rubrica: monitorul oficial local/registrul pentru evidența hotărârilor autorității deliberative
Programul de functionare:
luni – vineri, între orele: 08.00 – 16.00
Program de furnizare a informatiilor de interes public:
– Relatii cu publicul:
luni – vineri, între orele: 08.00 – 16.00
Program de audiente:
Numele si prenumele Functia Zile de audiente Ore de audiente
Alina-Iuliana Munteanu primar marți 09.00 – 11.00
Ioan Dabija viceprimar miercuri 13.00 – 16.00
Bogdan-Constantin Vătafu secretar general joi 12.00 – 16.00
NOTĂ:
Înscrierile în audiență se vor face în fiecare zi, între orele 08.30 – 10.00, astfel:
– telefonic, la numărul de telefon 0235424744;
– personal;
– prin cerere scrisă depusă la registratură.
c) Numele și prenumele persoanelor din conducerea primăriei și ale funcționarului responsabil cu difuzarea informațiilor de interes public
Alina-Iuliana Munteanu – primar
Ioan Dabija – viceprimar
Bogdan-Constantin Vătafu – secretar general al comunei Grivița;
Persoana responsabilă cu difuzarea informațiilor de interes public:
Mariana-Viorica Ianu
d) Coordonate de contact
Denumire: Comuna Grivița
Sediul: localitatea Grivița, str. Stroe Belloescu, nr. 77, comuna Grivița, județul Vaslui, cod postal 737280
Telefon: 0235424744
Fax : 0235424677
E-mail: grivita@vs.e-adm.ro
Site: https://www.grivitavs.ro
e) Sursele financiare, bugetul si bilantul contabil
Bugetul propriu al comunei Grivița şi situaţiile financiare centralizate ale comunei trimestriale şi anuale sunt publicate pe site-ul instituţiei la rubrica monitorul oficial local/documente și informații financiare.
Referitor la sursele financiare ale comunei Grivița atât ca previziune cât şi încasările efective sunt detaliate pe categorii de surse, în bugetul propriu al comunei Grivița şi în conturile de execuţie ale bugetului, publicate la rubrica monitorul oficial local/documente și informații financiare.
f) Programe si strategii proprii
– se pot consulta la sediul institutiei şi pe site la rubrica la rubrica: monitorul oficial local/registrul pentru evidența hotărârilor autorității deliberative; monitorul oficial local/documente și informații financiare.
g) Lista cuprinzând documentele de interes public
– Hotărârile consiliului local;
– Proiectele de hotărâre, rapoartele de specialitate, referatele de aprobare;
– Informări și rapoarte prezentate în ședințele consiliului local;
– Procesele verbale privind ședințele consiliului local;
– Actele normative care reglementează organizarea și funcționarea instituției;
– Anunțuri referitoare la elaborarea unui act normativ;
– Dispozițiile cu caracter normativ ale primarului;
– Programul de funcționare și programul audiențelor;
– Raportul anual de activitate al primarului;
– Raportul anual privind implementarea Legii nr. 544/2001;
– Raportul de activitate cu privire la implementarea Legii nr. 544/2001;
– Buletinul informativ privind informațiile de interes public conform Legii nr. 544/2001;
– Raportul privind implementarea Legii nr. 52/2003;
– Rapoartele de activitate ale consilierilor locali;
– Raportul privind starea economică, socială și de mediu a comunei;
– Componența consiliului local;
– Declarațiile de avere și interese ale primarului/consilierilor locali și ale funcționarilor publici;
– Organigrama aparatului propriu;
– Codul de etică al angajaților instituției;
– Planul Urbanistic General, Planurile Urbanistice Zonale și Planurile Urbanistice de Detaliu;
– Lista certificatelor de urbanism si a autorizatiilor de construire/ desființare eliberate.
– Regulamentul de organizare și funcționare al instituției;
– Regulamentul de organizare și funcționare al consiliului local;
– Bugetul local, bilanțul contabil;
– Anunțuri – Invitații de participare în conformitate cu ”Norma Internă privind procedura simplificată proprie”, pentru organizarea și desfășurarea procedurii de atribuire a contractelor de achiziție publică, Anunțurile de atribuire a contractelor de achiziție publică;
– Lista de investiții, contractele de finanțări nerambursabile acordate de instituție;
– Informațiile privind organizarea licitațiilor conform legislației în vigoare;
– Programul și strategia de dezvoltare economico-social;
– Programele și strategiile proprii;
– Anunțuri privind organizarea și desfășurarea concursurilor de ocupare a funcțiilor publice vacante;
– Comunicate de presă, buletine informative, materiale de presă;
– Datele de contact ale instituției (denumire, adresa poștală, nr. de telefon, de fax, adresa de e-mail și adresa paginii de internet);
– Datele de contact ale instituțiilor/serviciilor aflate în subordinea Primăriei;
– Alte documente și informații, care nu se exceptează de la accesul liber al cetățenilor, potrivit art. 12 alin. (1) din Legea nr. 544/2001.
h) Modalitatile de contestare a deciziei autoritatii sau a institutiei publice în situatia in care persoana se considera vatamata in privinta dreptului de acces la informatiile de interes public solicitate
În conformitate cu prevederile art. 22 din Legea nr. 544/2001 şi ale art. 36 din H.G. nr. 123/2002, persoana care se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute de legea privind liberul acces la informaţiile de interes public, poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice. Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7 din Legea nr. 544/2001
i) Formular solicitare in baza legii 544/2001
Partea superioară a formularului
Nume*
Adresa*
E-mail*
Telefon
Informații de interes public solicitate*
Încarcă fișier (de tip jpg, jpeg, png, pdf, txt, docx, doc, xlsx sau xls)
Anunț
privind desemnarea persoanei responsabile cu soluționarea raportărilor avertizorilor de integritate
În conformitate cu prevederile Legii nr. 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public, Primăria comunei Grivița a desemnat pe doamna Mariana-Viorica Ianu în calitate de responsabil pentru primirea și soluționarea raportărilor și sesizărilor efectuate de avertizorii de integritate.
Avertizorii în interes public pot transmite raportările prin următoarele canale:
- Adresă de e-mail: contabilitate@grivitavs.ro
- Număr de telefon: 0235424744
- Adresă poștală: sat Grivita, str. Stroe Belloescu, nr. 77, comuna Grivița, județul Vaslui
Pentru mai multe informații despre procedura de raportare și drepturile avertizorilor de integritate, vă rugăm să accesați: https://avertizori.integritate.eu/.
Primăria comunei Grivița asigură confidențialitatea identității avertizorilor și protecția acestora împotriva oricăror represalii, conform legislației în vigoare.