• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to secondary sidebar
  • Skip to footer
web logo

Primăria comunei Grivița
Județul Vaslui

web logo

Primăria Grivița Vaslui

Bine ati venit pe website-ul oficial al Primariei Grivița, județul Vaslui

  • Despre noi
    • Legislație
    • Conducere
    • Organizare
      • Regulament de organizare și funcționare
      • Organigrama
    • Lista și datele de contact ale instituțiilor care funcționează în subordinea/coordonarea sau sunt autoritatea institutiei in cauză
    • Carieră(posturi scoase la concurs)
    • Programe și strategii
    • Rapoarte și studii
  • Informații de interes public
    • Solicitare informații
    • Legislație
      • Numele și prenumele persoanei responsabile pentru legea 544/2001
      • Formular pentru solicitare în baza legii 544/2001
      • Modalitatea de contestare a deciziei si formularele aferenta pentru reclamatie administrativa
      • Rapoartele de aplicarea legii nr. 544/2001
    • Buletin informativ
    • Buget din toate sursele de venituri
      • Buget pe surse financiare
      • Situația plăților (execuția bugetară) conform anexei
      • Situația drepturilor salariale stabilite potrivit legii precum și alte drepturi prevăzute de actele normative
    • Bilanțuri contabile
    • Alegeri
    • Achiziții publice
      • Programul anual al achizițiilor publice
      • Centralizatorul achizițiilor publice și contractelor de valoare de peste 5000 de euro conform anexei
      • Contractele începand cu data aplicării memorandumului
    • Declarații de avere și interese funcționari publici
    • Formulare tip
  • Transparență decizională
    • Agenda publică
    • Rapoarte de evaluare a implementării legii 52/2003
    • Alte informații
      • Lista cu documentele de interes public
  • Primăria
    • ROF – Aparat de specialitate primar
    • Compartimente primarie
    • Rapoarte de activitate
    • Posturi vacante
    • Proiecte și investiții
    • Impozite și taxe
    • Asistență socială
    • Registru Agricol
    • Urbanism
    • Stare civilă
    • Serviciul voluntar pentru situatii de urgenta (SVSU)
  • Consiliul local
    • Componența Consiliului Local
    • Convocări ședințe Consiliul Local
    • Proiecte de Hotărâri ale Consiliului Local
    • Hotărâri ale Consiliului Local
    • Procese verbale ale ședințelor de consiliu
    • Anunțuri ședințe
    • Declarații de avere și interese consilieri locali
    • Rapoarte de activitate ale consilierilor locali
  • Comuna Grivița
    • Despre comuna Grivița
    • Date statistice
    • Harta comunei Grivița
    • Monografia comunei
    • Galerie
  • Anunțuri
  • Contact
  • Monitorul oficial

Politici

  • Politica Cookie
  • Politică de confidențialitate

Vremea

Primăria

Comuna este unitatea administrativ – teritorială de bază care cuprinde populaţia rurală unită prin comunitate de interese şi tradiţii, alcătuită din unul sau mai multe sate, în funcţie de condiţiile economice, social – culturale, geografice şi demografice. Prin organizarea comunei se asigură dezvoltarea economică, social – culturală şi gospodărească a localităţilor rurale.

Autonomia locală se exercită de către autorităţile administraţiei publice locale.

Autorităţile administraţiei publice locale sunt consiliile locale, ca autorităţi deliberative, şi primarii, ca autorităţi executive.

Consiliile locale şi primarii funcţionează ca autorităţi ale administraţiei publice locale şi rezolvă treburile publice din comune, oraşe şi municipii, în condiţiile legii.

Primar: Alina-Iuliana Munteanu

Primarul exercita următoarele atribuţii principale:

1. atribuţii exercitate în calitate de reprezentant al statului, în condiţiile legii:

a) îndeplineşte funcţia de ofiţer de stare civilă şi de autoritate tutelară şi asigură funcţionarea serviciilor publice locale de profil;

b) îndeplineşte atribuţii privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor, referendumului şi a recensământului;

c) îndeplineşte alte atribuţii stabilite prin lege.

2. atribuţii referitoare la relaţia cu consiliul local:

a) prezintă consiliului local, în primul trimestru al anului, un raport anual privind starea economică, socială şi de mediu a unităţii administrativ – teritoriale, care se publică pe pagina de internet a unităţii administrativ – teritoriale în condiţiile legii;

b) participă la şedinţele consiliului local şi dispune măsurile necesare pentru pregătirea şi desfăşurarea în bune condiţii a acestora;

c) prezintă, la solicitarea consiliului local, alte rapoarte şi informări;

d) elaborează, în urma consultărilor publice, proiectele de strategii privind starea economică, socială şi de mediu a unităţii administrativ – teritoriale, le publică pe site-ul unităţii administrativ – teritoriale şi le supune aprobării consiliului local.

3. atribuţii referitoare la bugetul local al unităţii administrativ – teritoriale:

a) exercită funcţia de ordonator principal de credite;

b) întocmeşte proiectul bugetului unităţii administrativ – teritoriale şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar şi le supune spre aprobare consiliului local, în condiţiile şi la termenele prevăzute de lege;

c) prezintă consiliului local informări periodice privind execuţia bugetară, în condiţiile legii;
d) iniţiază, în condiţiile legii, negocieri pentru contractarea de împrumuturi şi emiterea de titluri de valoare în numele unităţii administrativ – teritoriale;

e) verifică, prin compartimentele de specialitate, corecta înregistrare fiscală a contribuabililor la organul fiscal teritorial, atât a sediului social principal, cât şi a sediului secundar.

4. atribuţii privind serviciile publice asigurate cetăţenilor, de interes local:

a) coordonează realizarea serviciilor publice de interes local, prin intermediul aparatului de specialitate sau prin intermediul organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local;

b) ia măsuri pentru prevenirea şi, după caz, gestionarea situaţiilor de urgenţă;

c) ia măsuri pentru organizarea executării şi executarea în concret a activităţilor din domeniile prevăzute la art. 129 alin. (6) şi (7) din Codul administrativ;

d) ia măsuri pentru asigurarea inventarierii, evidenţei statistice, inspecţiei şi controlului furnizării serviciilor publice de interes local prevăzute la art. 129 alin. (6) şi (7) din Codul administrativ, precum şi a bunurilor din patrimoniul public şi privat al unităţii administrativ – teritoriale;

e) numeşte, sancţionează şi dispune suspendarea, modificarea şi încetarea raporturilor de serviciu sau, după caz, a raporturilor de muncă, în condiţiile legii, pentru personalul din cadrul aparatului de specialitate, precum şi pentru conducătorii instituţiilor şi serviciilor publice de interes local;
f) asigură elaborarea planurilor urbanistice prevăzute de lege, le supune aprobării consiliului local şi acţionează pentru respectarea prevederilor acestora;

g) emite avizele, acordurile şi autorizaţiile date în competenţa sa prin lege şi alte acte normative, ulterior verificării şi certificării de către compartimentele de specialitate din punctul de vedere al regularităţii, legalităţii şi de îndeplinire a cerinţelor tehnice;

h) asigură realizarea lucrărilor şi ia măsurile necesare conformării cu prevederile angajamentelor asumate în procesul de integrare europeană în domeniul protecţiei mediului şi gospodăririi apelor pentru serviciile furnizate cetăţenilor.

5. alte atribuţii stabilite prin lege

Primarul colaborează cu serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din unităţile administrativ – teritoriale, precum şi cu autorităţile administraţiei publice locale şi judeţene

Viceprimar: Ioan Dabija

Viceprimarul este ales, prin vot secret, cu majoritate absolută, din rândul membrilor consiliului local, la propunerea primarului sau a consilierilor locali

Durata mandatului viceprimarului este egală cu durata mandatului consiliului local.

Viceprimarul este subordonat primarului şi, în situaţiile prevăzute de lege, înlocuitorul de drept al acestuia, situaţie în care exercită, în numele primarului, atribuţiile ce îi revin acestuia. Primarul poate delega o parte din atribuţiile sale viceprimarului.

Secretar general: Bogdan-Constantin Vatafu

Fiecare unitate administrativ – teritorială are un secretar general salarizat din bugetul local, funcţionar public de conducere, cu studii superioare juridice, administrative sau ştiinţe politice, ce asigură respectarea principiului legalităţii în activitatea de emitere şi adoptare a actelor administrative, stabilitatea funcţionării aparatului de specialitate al primarului sau, după caz, al consiliului judeţean, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale între compartimentele din cadrul acestora.

Secretarul general îndeplineşte următoarele atribuţii:

a) avizează proiectele de hotărâri şi contrasemnează pentru legalitate dispoziţiile primarului şi  hotărârile consiliului local;
b) participă la şedinţele consiliului local;
c) asigură gestionarea procedurilor administrative privind relaţia dintre consiliul local şi primar, precum şi între aceştia şi prefect;
d) coordonează organizarea arhivei şi evidenţa statistică a hotărârilor consiliului local şi a dispoziţiilor primarului;
e) asigură transparenţa şi comunicarea către autorităţile, instituţiile publice şi persoanele interesate a actelor emise de consiliul local şi primar;
f) asigură procedurile de convocare a consiliului local, şi efectuarea lucrărilor de secretariat, comunicarea ordinii de zi, întocmirea procesului – verbal al şedinţelor consiliului local şi redactarea hotărârilor consiliului local;
g) asigură pregătirea lucrărilor supuse dezbaterii consiliului local şi comisiilor de specialitate ale acestuia;
h) poate atesta, prin derogare de la prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, actul constitutiv şi statutul asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară din care face parte unitatea administrativ – teritorială în cadrul căreia funcţionează;
i) poate propune primarului înscrierea unor probleme în proiectul ordinii de zi a şedinţelor ordinare ale consiliului local;
j) efectuează apelul nominal şi ţine evidenţa participării la şedinţele consiliului local a consilierilor locali;
k) numără voturile şi consemnează rezultatul votării, pe care îl prezintă preşedintelui de şedinţă, sau, după caz, înlocuitorului de drept al acestuia;
l) informează preşedintele de şedinţă sau, după caz, înlocuitorul de drept al acestuia, cu privire la cvorumul şi la majoritatea necesare pentru adoptarea fiecărei hotărâri a consiliului local;
m) asigură întocmirea dosarelor de şedinţă, legarea, numerotarea paginilor, semnarea şi ştampilarea acestora;
n) urmăreşte ca la deliberarea şi adoptarea unor hotărâri ale consiliului local să nu ia parte consilierii locali care se încadrează în dispoziţiile art. 228 alin. (2) din Codul administrativ; informează preşedintele de şedinţă, sau, după caz, înlocuitorul de drept al acestuia cu privire la asemenea situaţii şi face cunoscute sancţiunile prevăzute de lege în asemenea cazuri;
o) certifică conformitatea copiei cu actele originale din arhiva unităţii administrativ – teritoriale;
p) alte atribuţii prevăzute de lege sau însărcinări date prin acte administrative de consiliul local, de primar, după caz.

Bara principală

Servicii Online

  • Formulare Online
  • Verificare Cereri
  • Sesizari Online
  • Programari Online

Galerie

DJI 0780
DJI 0781
DJI 0777
DJI 0782
DJI 0784
DJI 0790
DJI 0791
DJI 0799
DJI 0793
DJI 0802
DJI 0804
DJI 0808
DJI 0807
DJI 0811
DJI 0809
DJI 0812
DJI 0814
DJI 0815
DJI 0817
DJI 0819

Fii pregătit

Footer

Despre Comuna Grivița

Grivița este o comună în județul Vaslui, Moldova, România, formată din satele Grivița (reședința), Odaia Bursucani și Trestiana. Se află la sud-est de municipiul Bârlad, pe DN24D care face legătura dintre orașele Bârlad și Galați.

Continuare…

Evenimente culturale

– Ziua comunei
– Ziua femeii (8 martie)

Program de lucru si audiente

Program de lucru

Luni – Vineri 08:00 -16:00

Audiențe

Secretar – Joi: 12:00 – 16:00

Viceprimar – Miercuri: 13:00 – 16:00

Primar – Marți: 09:00- 13:00
Joi: 09:00 - 14:00

Contact

Primăria Comunei Grivița

Comuna Grivița
Județul Vaslui, ROMÂNIA
Telefon: 0235-424744
Fax: 0235-424677
Email: grivita@vs.e-adm.ro

© 2023 Site-ul Oficial al Primăriei Comunei Grivița, județul Vaslui

Website dezvoltat de DIGITAL CUISINE

Folosim cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență pe site-ul nostru.

Puteți afla mai multe despre cookie-urile pe care le folosim sau le puteți dezactiva in .

Primăria Grivița Vaslui
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.

Cookie-urile strict necesare

Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.

Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.